ProCredit Bank

ProCredit Bank

0800 000 10 Contact Centru

+373 22 27 07 07 pentru apeluri internaționale

 

 

Cum să vă asigurați tranzacțiile online?

Astăzi, aproape orice produs sau serviciu poate fi cumpărat online din orice colț al lumii, utilizând oricare din dispozitivele: telefon mobil, tabletă sau computer. Cu toate acestea, nu trebuie să uităm de regulile de bază de Securitate.

Atacatorii folosesc neatenția utilizatorilor serviciilor online, pentru a debita banii de pe cardurile lor. Prin acest articol dorim să vă prezentăm posibilele cazuri de fraudă și să vă oferim câteva sfaturi cum puteți să vă păstrați banii în siguranță.                                                                                                                      

    
Nu divulgați parolele și codurile nimănui

Banii de pe contul de card pot fi furați în diferite circumstanțe, chiar și din locuri de unde nu vă așteptați. Un casier, un chelner, un agent de alimentare cu combustibil sau oricare alt angajat în timpul achitării cu cardul poate înregistra datele acestuia. Acest lucru poate fi efectuat pe neobservate, de exemplu: folosind o cameră de supraveghere video. În continuare vă prezentăm câteva reguli simple menite să asigure securitatea datelor bancare: nu transmiteți cardul persoanelor străine și nu divulgați nimănui codul PIN, nu răsuciți cardul în mână, dar scoateți-l din portmoneu chiar înainte de a efectua plata, asigurați-vă că acoperiți butoanele cu mâna când introduceți codul PIN. Este foarte important să nu acceptați manipulări, precum: “Nu pot sa vă prezint dispozitivul, deoarece cablul este prea scurt, dați-mi cardul sau spuneți-mi codul PIN”.

Pe partea verso a cardului se află codul CVV, care este necesar pentru a efectua cumpărăturile online. Pentru ca escrocii sa nu poată cheltui banii de pe card, în nici un caz nu dictați sau arătați cuiva codul CVV. Daca este posibil, va recomandăm, să aveți activat codul CVV si să îl dezactivați strict la necesitate.

Nu trebuie să divulgați informația cu privire la datele cardului bancar (numărul, data de expirare, codul CVV, etc) prin telefon către “angajații  băncii”. În cazul în care ați primit un apel de la bancă și operatorul solicită datele cardului, trebuie să opriți imediat apelul și să telefonați Contact Centrul băncii la numărul indicat pe card. Vă recomandăm să păstrați acest număr în telefon și în caz de necesitate apelați doar numărul dat. Doar escrocii sunt interesați de codurile secrete și se pot prezenta drept oricine, chiar și angajați ai băncii, doar să obțină datele de pe card.

Deseori, pentru a fura banii de pe un card, escrocii se pot prezenta drept cumpărători de mașini, apartamente, etc. Acești “cumpărători” au un lucru comun: afirmă că sunt localizați în străinătate și pentru a plăti bunurile pe care doresc să le procure, au nevoie de datele cardului. Obținând aceste date, banii încep să se debiteze de pe card, se efectuează transferuri pe alte conturi, după care conexiunea cu “cumpărătorul” dispare.

În cazurile date, o simplă precauție poate proteja deținătorul cardului și  banii lui. Nu dezvăluiți datele cardului, datele personale și codurile trimise prin SMS către persoane neautorizate. Nu acordați nimănui accesul la cardul dvs. prin intermediul serviciilor bancare online.

 

Instalați aplicația bancară mobilă și activați serviciul de notificare prin SMS

Acest lucru vă permite să urmăriți operațiunile în timp real. Notificările prin SMS sunt transmise la numărul dumneavoastră de telefon mobil înregistrat în sistema băncii. Astfel, veți primi SMS notificări în urma oricărei retrageri de numerar la bancomat sau transfer efectuat de pe contul curent. Aceste mesaje trebuie citite cu atenție. Dacă ați primit un mesaj despre o achiziție pe care nu ați făcut-o, cel mai probabil cardul dumneavoastră a fost fraudat. De asemenea, dacă ați primit o notificare SMS despre modificarea stării contului după apeluri de la numere necunoscute, trebuie să blocați imediat toate cardurile dvs. bancare, apelând Contact Centrul băncii, sau folosind aplicația bancară mobilă. Este important să anunțați banca dvs. despre cele întâmplate în cel mai scurt timp. Apoi contactați operatorul dvs. mobil pentru a debloca cartela SIM si bloca simultan duplicatul primit de escroci. In acest caz, vă recomandăm să conectați cardurile dvs. bancare de un număr mobil înregistrat oficial pe numele dvs. la operatorul dvs. de telefonie mobilă.

Adițional, prin intermediul aplicației bancare mobile puteți seta limite pe un card cu privire la numărul și volumul tranzacțiilor posibil de efectuat.

 

Folosiți antivirusul și actualizările de software

Este foarte important să instalați programele antivirus pe toate dispozitivele pe care le utilizați – pe computer, tabletă si telefon mobil. Antivirusul va servi drept protecție împotriva programelor si site-urilor dăunătoare prin care escrocii fură banii.

Asigurați-vă că actualizați software-ul telefonului mobil, precum și  versiunea aplicației mobile bancare. Majoritatea modificărilor programelor au drept scop eliminarea punctelor slabe.

În caz că exista necesitatea de reparație a gadget-ului, este necesar să ștergeți sau să blocați aplicația mobilă bancară și să ștergeți memoria cache, pentru a preveni infectarea dispozitivului cu aplicația spion, prin care atacatorii vor avea acces la conturile dvs.

Nu stocați fotografia sau varianta scanata a pașaportului pe telefonul mobil, deoarece aceste informații pot intra în posesia atacatorilor atunci când e-mailul dvs. este “atacat”. Astfel, ei vor avea acces la Google drive, iCloud și alte resurse similare.

 

Utilizați doar site-uri sigure

Recent, a apărut o noua versiune de fraude – clonarea unor magazine online cunoscute. De exemplu, escrocii pot face o copie a site-ului web al magazinului tău preferat, iar atunci când introduceți parolele, codurile, detaliile cardului acestea vor ajunge la escroci.

De regula, numele site-ului clonat este aproape similar, cu excepția  câtorva caractere, care nu coincid. Vă recomandăm să tastați adresa site-ului manual și să salvați site-urile oficiale în marcaje.

Atrageți atenția la sursa adresei. Site-ul securizat începe cu https://. De asemenea, lângă bara de adresă trebuie să existe o pictogramă sub formă de lăcată închisă. Dacă site-ul nu are protecție, nu vă recomandăm să introduceți date despre cardurile dvs. sau altă informație personală.

Înainte de a introduce datele cardului sau datele pașaportului, este important să studiați site-ul cu atenție, la fel să citiți recenzii despre site-ul dat în Internet.  

 

Nu accesați link-urile dubioase din mesajele primite

O vigilență deosebită trebuie să manifestați în cazurile când primiți e-mailuri și/sau mesaje, care vă propun să descărcați vreo aplicație sau să accesați vreun link, chiar dacă sunt trimise de la bancă sau operatorul dvs. mobil. Vă recomandăm să apelați Contact Centrul băncii și să întrebați dacă într-adevăr au încercat să vă contacteze.

Sperăm că sfaturile noastre vă vor ajuta să vă protejați împotriva escrocilor care, în procesul de urmărire a banilor dvs., inventează noi modalități de fraudare. Băncile monitorizează situația și iau măsuri necesare pentru a vă păstra banii in siguranța.

 

În cazul în care aveți întrebări suplimentare, vom fi bucuroși să vă răspundem la telefon 0800 000 10.